Strona główna » Strefa Klienta – pomoc, serwis, naprawy » Naprawy gwarancyjne urządzeń
Naprawy gwarancyjne urządzeń
Wykonujemy naprawy pogwarancyjne urządzeń komputerowych, biurowych i fiskalnych, które z powodu wad bądź usterek, które nie wynikają z winy klienta, nie działają prawidłowo i uniemożliwiają wykonywanie obowiązków i zadań, do których zostały przeznaczone. Przygotowaliśmy jasno sformułowany regulamin, który pozwoli na sprawny przebieg skierowania sprzętu do naprawy.
Fachowa i terminowa naprawa urządzeń
Nasz wyspecjalizowany zespół zobowiązuje się do usunięcia usterki w terminie wynikającym z umowy lub warunków gwarancyjnych producenta, od daty jej zgłoszenia. Wyjątkiem są sytuacje, w których skala problemu jest duża i wymaga większej ilości czasu. Zachęcamy Państwa do szczegółowego opisu awarii oraz okoliczności, w jakich wystąpiła. Dzięki temu szybciej zdiagnozujemy i usuniemy jej przyczynę.
REGULAMIN NAPRAW GWARANCYJNYCH SPRZĘTU
1. Gwarant tj. GRUPA E Sp. z o.o. udziela gwarancji na czas określony. Gwarancja udzielona zostaje na okres 24 miesięcy, chyba że gwarancja producenta wykazuje inaczej. Odbiór sprzętu jest jednoznaczny z rozpoczęciem okresu gwarancyjnego. Wady ujawnione w okresie gwarancyjnym zostaną bezpłatnie usunięte poprzez Gwaranta.
2. Przed zgłoszeniem zgłaszający winien gruntownie sprawdzić sprzęt pod kątem rodzaju uszkodzenia jak również opisać typ uszkodzenia w celu szybkiej i sprawnej naprawy. Wszelkie informacje opisujące okoliczności oraz skutki usterki przyspieszą proces diagnozy jak i naprawy sprzętu.
3. Zgłaszane urządzenie musi być kompletne, posiadać nienaruszone numery seryjne. Do celów transportowych powinno zostać użyte oryginalne opakowanie lub inne odpowiednie dla danego sprzętu opakowanie (zapewniające bezpieczny i prawidłowy transport) wraz z wypełniaczami zabezpieczającym np.: styropian.
4. Gwarant zobowiązuje się naprawić sprzęt w przeciągu 14 dni od daty zgłoszenia. Odstępstwem od tego terminu są usterki, które uniemożliwiają naprawę w wyznaczonym terminie lub jeżeli w ocenie gwaranta dokonanie naprawy będzie wymagało większych kosztów niż wymiana sprzętu na wolny od wad.
5. Gwarancją nie są objęte:
- Uszkodzenia mechaniczne, chemiczne, termiczne oraz celowe uszkodzenia sprzętu i wywołane nimi wady spowodowane lub ujawnione w związku z okolicznościami powodującymi utratę gwarancji.
- Uszkodzenia i wady wynikłe na skutek niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją użytkowania, przechowywania czy konserwacji sprzętu a także stosowanie sprzętu niezgodnie z przepisami bezpieczeństwa.
- Uszkodzenia wynikłe na skutek niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją instalacji, napraw, przeróbek, dostrojeń lub zmian konstrukcyjnych dokonywanych przez Klienta lub Użytkownika.
- Akcesoriów dołączonych do sprzętu, takich jak nośniki danych, kable.
- Materiałów eksploatacyjnych, jak tonery, kartridże.
- Dane znajdujące się na nośnikach magnetycznych bądź półprzewodnikowych.
- Gwarancja nie obejmuje poważnych uszkodzeń sprzętu wynikłych w skutek wyładowań atmosferycznych, katastrof naturalnych oraz uszkodzeń instalacji elektrycznych i teleinformatycznych.
6. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności:
- za oprogramowanie zainstalowane na sprzęcie,
- za dane znajdujące się na nośnikach magnetycznych bądź półprzewodnikowych,
- za poniesione przez kupującego koszty odtworzenia (odzyskania) danych i ponownej instalacji oprogramowania lub jego ponownego nabycie i uzyskania licencji.
7. Prawa i obowiązki kupującego:
-
Sprzęt powinien być dostarczony do serwisu na koszt kupującego w
stanie kompletnym, wraz z wszelkimi akcesoriami (kablami
zasilającymi i podłączeniowymi, materiałami eksploatacyjnymi i
instrukcją obsługi), w oryginalnym opakowaniu lub innym
odpowiednim dla danego sprzętu opakowaniu zapewniającym bezpieczny
i prawidłowy transport i przechowywanie, wraz z niniejszym
dokumentem. Dostarczenie sprzętu w stanie niekompletnym, brak
odpowiedniego opakowania lub karty gwarancyjnej jest równoznaczne z
niepełnieniem przez kupującego warunków gwarancji i może
stanowić podstawę do odmowy naprawienie sprzętu lub przedłużenie
okresu naprawy.
-
Warunkiem wymiany sprzętu na nowy, wolny od wad, jest przy
spełnianiu przesłanek przewidzianych w punkcie 3, 5 i 6 niniejszej
gwarancji, przedstawienie przez kupującego oryginału dokumentu
zakupu (faktury VAT, rachunku) sprzętu od gwaranta.
-
W przypadku stwierdzenia, że oddany do naprawy sprzęt jest sprawy
technicznie i wolny od wad albo, gdy stwierdzona usterka nie jest
objęta gwarancją, kupujący zostaje obciążony kosztami usług i
materiałów według cennika gwaranta.
-
Kupujący jest zobowiązany do odebrania naprawionego sprzętu w
terminie 90 dni od dnia, w którym naprawa powinna być wykonana lub
dokonania przez gwaranta powiadomienia o naprawie. Jeżeli kupujący
nie odbierze sprzętu w tym terminie, ponosi koszty przechowywania
sprzętu oraz ryzyko jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia.
8. Punkt odbiorów gwarancyjnych znajduje się w siedzibie Gwaranta tj. Tychy ul. Piwna 32. Zgłaszający przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach 8 do 17.
W zależności od rodzaju umowy gwarancyjnej, zakres działania bezpłatnych usług gwarancyjnych może zostać rozszerzony o krótszy czas reakcji, naprawę sprzętu bądź wymianę sprzętu na nowy z dostawą do Klienta. Szczegóły dotyczące rozszerzenia warunków gwarancji można ustalić z działem handlowym.