Praca z infrastrukturą IT to nasz chleb powszedni, dlatego dziś na ruszt wrzucamy temat klastrów, a konkretniej klastrów HCI.
Klaster HCI (Hyper-Converged Infrastructure) to infrastruktura, która integruje zasoby obliczeniowe (serwery), pamięci masowe (macierze, dyski twarde, SSD) i komponenty sieciowe w obrębie jednego, spójnie działającego ze sobą systemu. Rozwiązanie to odbiega od tradycyjnego podejście do zarządzania infrastrukturą IT, oferując większą elastyczność, skalowalność i uproszczenie operacji.
Podstawowe cechy i komponenty klastra HCI:
Cechą, która charakteryzuje klaster HCI jest oprogramowanie (np. Proxmox VE czy VMware VSan), które integruje te zasoby w spójną platformę zarządzania. W odróżnieniu od tradycyjnej infrastruktury IT, gdzie każdy z tych elementów jest zarządzany oddzielnie, HCI umożliwia nam zarządzanie nimi z jednego miejsca, co sumarycznie znacznie upraszcza cały proces i redukuje koszty.
Korzyści z wdrożenia Klastra HCI:
Wdrożenie klastra HCI w swojej placówce niesie ze sobą wiele korzyści, np.:
Przypadki użycia klastera HCI
Przypadki użycia klastra HCI są bardzo szerokie – poniżej przedstawię kilka często stosowanych.
Jednym z głównych przypadków użycia HCI jest konsolidacja centrów danych. Tradycyjne centra danych składają się z różnych urządzeń, takich jak serwery, macierze dyskowe, przełączniki sieciowe itd., które wymagają oddzielnego zarządzania i utrzymania. HCI pozwala zintegrować te elementy w obrębie jednego systemu.
Innym ważnym przypadkiem użycia jest wsparcie dla wirtualizacji. Klaster HCI jest idealnym środowiskiem do uruchamiania maszyn wirtualnych (VM). Dzięki zintegrowanej architekturze HCI zapewnia wysoką wydajność i dostępność. Przedsiębiorstwa mogą szybko tworzyć i konfigurować maszyny wirtualne, co przyspiesza procesy biznesowe.
HCI jest również wykorzystywane w rozwiązaniach typu Disaster Recovery Center (DRC). Dzięki możliwości łatwego skalowania i możliwości tworzenia replikacji danych klaster HCI umożliwia błyskawiczne tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych w przypadku awarii. Dzięki temu firmy mogą minimalizować przestoje i zapewniać nieprzerwaną dostępność krytycznych aplikacji.
Doświadczenie Grupy E
Nasza firma – Grupa E posiada doświadczenie, specjalistów i niezbędne narzędzia potrzebne do wdrażania środowisk HCI. Wszystko to jest potwierdzone dziesiątkami referencji. Jeśli planują Państwo modernizacje swojej infrastruktury IT, to zapraszamy do kontaktu.
Kontakt:
Kamil Brandys – Opiekun Klienta Kluczowego
tel.: 887 104 700
e-mail:
lub
Sebastian Komor – Opiekun Klienta Kluczowego
tel.: 606 836 070
e-mail:
Wróć